Zoek jouw favoriete bloem in het seizoen

Pak uit met geurende bloemen!

Op 23 maart start de campagne “Lente is bloemen”, bedoeld om consumenten het lentegevoel met bloemen te laten ervaren. Met hun kleuren, geuren, vormen en texturen activeren bloemen namelijk als geen ander de zintuigen! Jij kan ook deelnemen, meld je snel aan.

Winactie voor jouw klanten

Elke kant die in de actieperiode van 23 maart tot en met 12 april bij jou voor minimaal € 20,- geurende seizoensbloemen koopt, maakt kans op een workshop parfum maken  voor 2 personen (t.w.v. €110). Hiervoor ontvang je actievouchers met een unieke code. Met deze code kan jouw klant op mooiwatbloemendoen.nl checken of er gewonnen is.

Doe mee!

Meld je tot en met 4 maart 2020 aan voor deze campagne en ontvang:

  • Vermelding op de winkelzoeker van mooiwatbloemendoen.nl als 1 van de deelnemende bloemisten
  • Koppeling met de landelijke campagne van Mooiwatbloemendoen.nl + gesponsorde berichten op social media met verwijzing naar de winkelzoeker en daarmee jouw winkel
  • Een hoogwaardig promotiepakket met o.a. een stoepbordposter, toonbankdisplay, boeketkaartjes, actievouchers en beelden voor social media
  • Lentemagazine van 365 dagen bloemen met volop inspiratie voor een krachtig geurenpalet
  • Bloemenlijst met geurende seizoensbloemen
  • Tips en tricks hoe succesvol in te haken op deze campagne.

VRAAG HIER JE DEELNAMEPAKKET AAN

Deelname geldt voor zowel VBW als niet-VBW leden. Deelname aan deze campagne kost €35,- per winkel.

Deze campagne is een gezamenlijk initiatief van Bloemenbureau Holland, VBW, Freesia collectief en 365 dagen bloemen.


5 geurpresentatietips van bloemisten

Vier de lente met zinnenprikkelende lentegeuren in je winkel. Van zoet tot kruidig. Adem in en geniet. Laat je inspireren door acties van collega-bloemisten!

1. Zet de toonbank in als geurbar

Een rij vaasjes met geurende lentebloemen is al genoeg om klanten te laten kennismaken met verschillende lentegeuren. Wie echt wil uitpakken, organiseert een geurweek inclusief geurproeverij. Verschillende bloemisten hebben vorig jaar het concept ‘geurproeverij’ uitgetest in de winkel. Maak het jezelf gemakkelijk en download het draaiboek in de shop.

2. Persoonlijke herinneringen

Laat klanten een persoonlijke geurherinnering op een kaartje schrijven: “De geur van … herinnert mij aan …”. De kaartjes mogen aan een boom of tak gehangen worden. Help de klanten eventueel met vragen, zoals: Waar doet de geur van Lelietje-van-dalen / Hyacint / Sering je aan denken? De Bloemenvink had er vorig jaar veel succes mee.

3. Snuffelen maar

Raad de bloem! Bij Dream Flowers en bloemenwinkel Iris stonden geurboxen in de winkel. De juiste geur raden is moeilijker dan je denkt. Leg eventueel kaartjes met bloemenfoto’s neer waaruit de klanten kunnen kiezen.

4. Lentepluktuin

Bij bloemenwinkel Iris konden klanten zelf een lentegeurboeketje samenstellen voor een vast bedrag. Zelf plukken zorgt natuurlijk voor het ultieme lentegevoel! Maak gebruik van de Geurende-lentebloemenlijst.

5. Vertel het!

Vertel jouw klanten over geurende bloemen en organiseer geurproeverijen. Download hiervoor gratis promotiemateriaal voor in jouw winkel.